Termeni și condiții AirsoftPro.ro
1. DISPOZIȚII DE BAZĂ
1.1 Acești termeni și condiții generale (denumiți în continuare „termeni și condiții”) ai companiei comerciale ArmaPro s.r.o., cu sediul în Bartoňova 925, 530 12, Pardubice, Republica Cehă, număr de identificare: 02747758, CUI: CZ02747758, înregistrată în registrul comerțului sub numărul de dosar C 33351 la Tribunalul Regional din Hradec Králové (denumită în continuare „vânzătorul”) sunt emise conform § 1751 alin. 1 din Legea nr. 89/2012 Sb., Codul civil, în versiunea ulterioară (denumit „Codul civil”).
1.2 Acești termeni și condiții comerciale sunt valabili începând cu data de 6.1.2023.
1.3 Acești termeni și condiții comerciale reglementează drepturile și obligațiile reciproce ale părților contractante care decurg din sau sunt în legătură cu contractul de vânzare (denumit în continuare „contractul de vânzare”) încheiat între vânzător și o altă persoană fizică (denumită în continuare „cumpărătorul”) prin intermediul magazinului online la adresa https://airsoftpro.ro/ (denumit în continuare „magazinul online”).
1.4 Termenii și condițiile comerciale și contractul de vânzare sunt elaborate în primul rând în limba cehă, cu excepția în cazul în care părțile contractante nu convin altfel. Relația contractuală este guvernată de legislația cehă în vigoare.
1.5 Acești termeni și condiții comerciale definesc relația și drepturile și obligațiile ce decurg exclusiv între vânzător și cumpărător - o persoană fizică neafiliată la activități comerciale, care încheie un contract exclusiv în afara cadrului activității sale comerciale sau al exercitării independente a unei ocupații.
1.6 Vânzătorul poate modifica sau completa termenii și condițiile comerciale în conformitate cu § 1752 din Legea nr. 89/2012 Sb., Codul civil. Modificarea termenilor și condițiilor comerciale va fi comunicată cumpărătorului prin intermediul paginii web a vânzătorului, în special pe AirsoftPro.ro (https://airsoftpro.ro/), în Termenii și condițiile comerciale, indicând data intrării în vigoare a noilor condiții și posibilitatea de a consulta textul condițiilor anterioare.
2. COMANDA DE BUNURI ȘI ÎNCHIDERE A CONTRACTULUI DE VÂNZARE
2.1 Prezentarea bunurilor, prezentată în magazinul online AirsoftPro.ro (https://airsoftpro.ro/), nu reprezintă o ofertă de încheiere a contractului, ci are doar un caracter informativ, iar vânzătorul nu este obligat să încheie un contract de vânzare pentru aceste bunuri.
2.2 Prețurile bunurilor sunt afișate cu TVA inclus (TVA) fără taxe poștale și de ambalare. Prețul indicat la produs este prețul final al bunului. Prețul bunului este valabil pentru perioada în care este afișat în magazinul online AirsoftPro.ro (https://airsoftpro.ro/).
2.3 Bunurile care cad sub Legea armelor și munițiilor nr. 119/2002 Sb. (adică arme de foc de categorie D) sunt vândute numai persoanelor cu vârsta peste 18 ani. Comenzile pentru aceste bunuri pot fi făcute numai prin cumpărare online în magazinul online (nu telefonic sau prin e-mail). Prin acceptarea termenilor și condițiilor comerciale, cumpărătorul confirmă că are peste 18 ani. La ridicarea personală în magazin sau la primirea de la curier, cumpărătorul poate fi solicitat să prezinte un document de identitate care să confirme această limită minimă de vârstă.
2.4 Costul de ambalare și de expediere a produselor în țara dumneavoastră este întotdeauna indicat înainte de a plasa o comandă prin intermediul acestui site. Costurile sunt calculate pe baza listelor de prețuri ale companiilor de transport publice și private, în funcție de greutatea, metoda de plată și metoda de livrare selectate în formularul de comandă.
2.5 În cazul în care vânzătorul oferă transport gratuit al bunurilor, condiția pentru dobândirea dreptului la transportul gratuit al bunurilor de către cumpărător este plata unui preț minim total de achiziție a bunurilor transportate, în conformitate cu suma stabilită în interfața web a magazinului. În cazul în care există o renunțare parțială la contractul de vânzare-cumpărare de către cumpărător și prețul total al bunurilor, pentru care nu s-a renunțat la contract de către cumpărător, nu atinge suma minimă necesară pentru dobândirea dreptului la transportul gratuit al bunurilor conform propoziției anterioare, dreptul cumpărătorului la transportul gratuit al bunurilor încetează și cumpărătorul este obligat să plătească transportul bunurilor vânzătorului.
2.6 Sortarea implicită a produselor în categorii este de la cele mai vândute produse, magazinul online bazându-se pe statisticile comenzilor. Cumpărătorul își poate schimba modul de sortare a produselor în cele mai noi | cele mai ieftine | cele mai scumpe.
2.7 Înainte de trimiterea comenzii către vânzător, cumpărătorului i se permite să modifice și să ajusteze datele introduse în comandă și să verifice corectitudinea datelor introduse. Cumpărătorul poate anula comanda sa cel târziu în termen de două ore de la efectuarea comenzii prin e-mail la adresa shop@airsoftpro.ro, cu subiectul emailului fiind specificat cuvântul STORNO. Sau, puteți folosi formularul de contact din secțiunea de contact a magazinului online. Dacă cumpărătorul anulează comanda mai târziu și vânzătorul nu a expediat-o încă (și anulează anularea), vânzătorul se angajează să anuleze această comandă.
Comenzile trimise nu pot fi anulate și, conform contractului încheiat, ar trebui să fie preluate de către client sau să fie achitată taxa poștală și ambalajul datorate. Dacă clientul a plătit deja pentru comanda sa (de exemplu, prin transfer bancar anticipat, card de credit, etc.), suma va fi returnată în termen de 10 zile de la anularea comenzii.
2.8 Costurile achizitorului generate de utilizarea mijloacelor de comunicare la distanță în legătură cu încheierea contractului de vânzare-cumpărare (costurile apelurilor telefonice, costurile de conectare la internet, etc.) sunt suportate de către achizitor.
2.9 Achizitorul poate plasa comanda pentru produse în următoarele moduri:
- • Achizitorul "adaugă" produsele dorite în coșul de cumpărături al magazinului online, apăsând butonul "Adaugă în coș", folosindu-și contul de utilizator, în cazul în care a efectuat înregistrarea în prealabil în magazinul online AirsoftPro.ro (https://airsoftpro.ro/),
- • Achizitorul "adaugă" produsele dorite în coșul de cumpărături al magazinului online, apăsând butonul "Adaugă în coș", fără a fi necesar un cont de client și înregistrare.
2.10 Cumpărătorul trimite comanda vânzătorului făcând clic pe butonul "Confirmare achiziția". Toate informațiile furnizate în comandă sunt considerate corecte de către vânzător. Astfel, cumpărătorul confirmă că a completat toate datele obligatorii în mod corect, după cunoștințele și convingerile sale, la crearea comenzii și, prin apăsarea butonului "Confirmați achiziția", este de acord cu acești termeni și condiții. Căsuța de bifare este utilizată pentru a confirma și a fi de acord.
2.11 Toate comenzile trimise de către cumpărător către vânzător sunt considerate obligatorii de către vânzător.
2.12 La primirea comenzii de la cumpărător, vânzătorul are dreptul să contacteze cumpărătorul pentru a completa informațiile lipsă, pentru a efectua eventuale modificări și ajustări ale informațiilor din comandă.
2.13 În cazul în care caracterul comenzii o necesită, vânzătorul este autorizat să contacteze cumpărătorul și să solicite cooperarea acestuia pentru încheierea contractului de vânzare.
2.14 Relația contractuală între vânzător și cumpărător se formează prin livrarea acceptării comenzii (acceptare), care este trimisă cumpărătorului de către vânzător prin e-mail, la adresa de e-mail a cumpărătorului.
2.15 În cazul unei defecțiuni tehnice din partea vânzătorului, afișarea eronată a prețurilor produselor sau combinațiilor de reduceri care duc la o sumă minimă pentru comanda în magazinul online, vânzătorul nu este obligat să livreze bunurile sau serviciul la prețul indicat către cumpărător. Acest lucru este valabil chiar și în cazul confirmării sau plății comenzii prin plată fără numerar (cu cardul, prin transfer bancar sau altă metodă de plată).
2.16 Acești termeni și condiții comerciale se aplică doar achiziției de bunuri prin intermediul magazinului online AirsoftPro.ro (https://airsoftpro.ro/) și tuturor variantelor sale lingvistice.
3. PREȚ
3.1 Prețul pentru produse și eventualele costuri asociate cu livrarea, ajustarea produsului (dacă este oferită de vânzător direct în magazinul online), pot fi plătite de către cumpărător în următoarele moduri:
- • în numerar sau cu cardul la livrare, la locul ridicării coletului
- • în numerar la magazinul vânzătorului, la adresa: ArmaPro s.r.o, Husova 1955, Pardubice, Republica Cehă
- • prin card bancar, fără numerar
- • prin transfer bancar pe contul bancar al vânzătorului nr. 2100599785 / 2010, deschis la Fio banka, a.s.
3.2 Cumpărătorul este obligat să plătească vânzătorului prețul de achiziție al bunului, precum și costurile asociate ambalării și livrării bunului. Dacă nu este specificat în mod expres altfel, prețul de achiziție este considerat a include și costurile asociate cu livrarea bunului.
3.3 În cazul plății la livrare sau în numerar, prețul bunului este datorat la momentul primirii sau la data livrării bunului. În cazul plății fără numerar cu cardul bancar, prețul de achiziție este datorat în momentul finalizării comenzii și plății pe platforma de plată online a băncii.
3.4 În cazul plății fără numerar prin transfer bancar, cumpărătorul este obligat să achite prețul de achiziție împreună cu simbolul variabil indicat, în contul bancar al vânzătorului în termen de o săptămână de la încheierea contractului de vânzare. Obligația cumpărătorului este considerată îndeplinită odată ce suma corespunzătoare prețului de achiziție este creditată în contul vânzătorului.
3.5 Conform prevederilor §1820 alin. (1) litera q) din Codul civil, vânzătorul nu solicită de la cumpărător o sumă de garantare sau o altă plată similară, cu excepția cazului în care natura produsului o cere sau dacă vânzătorul și cumpărătorul nu se înțeleg altfel. Plata prețului de achiziție a bunurilor înainte de expedierea acestora nu poate fi considerată o sumă de garantare.
3.6 Eventualele reduceri de preț și discounturi aplicate asupra prețului de achiziție al bunurilor nu pot fi combinate între ele decât dacă vânzătorul decide altfel. Cu privire la posibilitatea de a combina reducerile, discounturile etc. și la prețul final al bunurilor, cumpărătorul este informat întotdeauna înainte de trimiterea comenzii.
3.7 Factura fiscală este emisă de către vânzător în momentul trimiterii comenzii (la predarea acesteia către firma de curierat) și este livrată cumpărătorului pe adresa de e-mail furnizată de acesta în comandă. În cazul comenzilor cu ridicare de la sediul vânzătorului, factura fiscală este emisă și predată fizic către cumpărător în momentul plății și predării bunului.
3.8 Vânzătorul poate utiliza un sistem de ajustare a prețului în funcție de persoana cumpărătorului pe baza unei decizii automate conform unui algoritm predefinit. În cazul în care prețul este ajustat pentru cumpărător, vânzătorul va informa imediat cumpărătorul cu privire la această situație.
4. LIVRAREA MĂRFURILOR
4.1 Costurile de livrare a mărfii sunt întotdeauna specificate în comandă și în confirmarea ulterioară emisă de vânzător, în funcție de modul și tipul de livrare specificat.
4.2 Cumpărătorul este obligat să primească mărfurile la locul indicat în comandă; în caz contrar, se expune riscului de neridicare a mărfii și returnarea acesteia către vânzător. În cazul unei solicitări ulterioare de livrare repetată, cumpărătorul este conștient de costurile repetate de transport în valoarea prețului inițial al acestuia.
4.3 La primirea mărfii de la transportator, cumpărătorul este obligat să verifice cu atenție coletul pentru eventualele deteriorări ale ambalajului sau ale mărfii în sine. Dacă cumpărătorul nu este de acord să primească mărfurile, este obligat să notifice imediat transportatorul. În cazul în care sunt identificate defecțiuni la ambalaj sau la mărfurile în sine, cumpărătorul nu este obligat să primească coletul de la transportator.
4.4 Prin plata și primirea mărfii de la transportator, cumpărătorul dobândește dreptul de proprietate și toate obligațiile asociate. Odată ce mărfurile sunt preluate de către cumpărător, acesta preia riscul de avariere a acestora.
4.5 Mărfurile sunt livrate către cumpărător:
- • Prin intermediul companiilor: Poșta Cehă, GLS, la adresa specificată de către cumpărător în comandă.
- • La punctul de ridicare al coletelor al companiei: Packeta.
4.6 Marfa este transferată transportatorului fără întârziere, de obicei în ziua lucrătoare următoare. Cumpărătorul va primi marfa de obicei în termen de 3 zile lucrătoare, dar nu mai târziu de 30 de zile.
5. CONTUL DE CLIENT
5.1 Cumpărătorul care se înregistrează în magazinul online AirsoftPro.ro (https://airsoftpro.ro/) poate obține acces la un cont de utilizator, din care poate plasa comenzi pentru produse. Cumpărătorul poate plasa comenzi și fără înregistrare.
5.2 La înregistrarea în contul de utilizator și la plasarea comenzilor, cumpărătorul este obligat să furnizeze informații corecte și veridice. În cazul în care se produce o modificare a acestor informații, cumpărătorul este obligat să actualizeze aceste informații în contul său de utilizator sau să le raporteze imediat vânzătorului. Informațiile furnizate de către cumpărător sunt considerate unice și corecte.
5.3 Accesul la contul de utilizator este protejat prin numele de utilizator și parolă. Cumpărătorul este obligat să păstreze confidențialitatea acestor informații și nu are voie să le furnizeze unei terțe părți; în caz contrar, face acest lucru pe propria răspundere.
5.4 Vânzătorul nu își asumă responsabilitatea pentru orice utilizare abuzivă a contului de utilizator de către o terță parte.
5.5 Vânzătorul își rezervă dreptul de a anula contul de utilizator al cumpărătorului, în special în cazul în care acesta nu îl folosește activ timp de mai mult de 12 luni, așa cum poate fi demonstrat. De asemenea, acest drept poate fi exercitat dacă cumpărătorul încalcă obligațiile prevăzute de contractul de vânzare și cumpărare, precum și aceste condiții generale de vânzare sau alte acorduri comerciale cu operatorul site-ului AirsoftPro.ro (https://airsoftpro.ro/).
5.6 Operatorul site-ului AirsoftPro.ro (https://airsoftpro.ro/) nu este obligat să asigure funcționarea continuă a conturilor de utilizator, în special din cauza întreruperilor planificate, actualizărilor sau a defecțiunilor tehnice.
6. RETRAGEREA DIN CONTRACTUL DE CUMPĂRARE
6.1 În conformitate cu prevederile § 1837 din Codul Civil, cumpărătorul nu poate să se retragă din contractul de vânzare în următoarele cazuri:
- • furnizarea de bunuri fabricate conform cerințelor consumatorului sau adaptate nevoilor sale personale,
- • furnizarea de bunuri care se deteriorează rapid sau care au o durată scurtă de valabilitate, precum și bunurile care, după livrare, au fost amestecate iremediabil cu alte bunuri din cauza naturii lor.
6.2 Dacă nu se aplică cazurile enumerate în paragraful 6.1, ale acestor condiții generale pentru retragerea din contractul de vânzare, cumpărătorul are dreptul conform § 1829 alin. 1 din Codul civil să se retragă din contractul de vânzare în termen de 14 zile de la primirea bunurilor. Retragerea din contractul de vânzare trebuie să fie trimisă vânzătorului în acest termen (cel târziu în termen de 14 zile de la primirea ultimei părți sau a bunurilor din comandă).
6.3 Dacă comanda este divizată sau conține mai multe părți (sau bunuri) livrate în intervale de timp, termenul de retragere din contractul de vânzare începe de la primirea ultimei părți (bunuri).
6.4 Pentru retragerea din contractul de vânzare, cumpărătorul poate folosi formularul model furnizat de către vânzător, care este anexat la termenii și condițiile de vânzare și este, de asemenea, disponibil pentru descărcare separat la adresa https://airsoftpro.ro/. Retragerea din contractul de vânzare poate fi trimisă de către cumpărător, printre altele, la adresa sediului vânzătorului sau la adresa de e-mail a vânzătorului: shop@airsoftpro.ro. Vânzătorul va confirma fără întârziere primirea retragerii din contractul de vânzare către cumpărător.
6.5 În cazul în care cumpărătorul se retrage din contractul de vânzare, contractul este anulat de la început. Cumpărătorul va returna sau va preda bunurile vânzătorului fără întârziere nejustificată, cel târziu în termen de paisprezece (14) zile de la retragerea din contract, cu excepția cazului în care vânzătorul i-a oferit cumpărătorului posibilitatea de a ridica bunurile personal. Termenul conform frazei anterioare este menținut dacă cumpărătorul trimite bunurile înainte de expirarea acestuia. Dacă cumpărătorul se retrage din contractul de vânzare, acesta suportă costurile legate de returnarea bunurilor către vânzător, chiar și în cazul în care bunurile nu pot fi returnate prin poștă din cauza naturii lor obișnuite.
6.6 Cumpărătorul poate returna bunurile personal, adică le poate aduce la sediul societății, sau le poate trimite printr-un serviciu de curierat la adresa ArmaPro s.r.o., Husova 1955, 53003 Pardubice. Bunurile trebuie ambalate corespunzător pentru a preveni deteriorarea în timpul transportului. Cumpărătorul va atașa fie o scrisoare de însoțire cu retragerea, împreună cu adresa de contact, numărul de telefon și numărul contului bancar, fie un formular completat ideal - vezi punctul 6.4 al acestor condiții generale. Bunurile returnate nu pot fi trimise contra rambursării - o astfel de expediere nu va fi acceptată.
6.7 În cazul în care cumpărătorul se retrage din contractul de vânzare conform articolului 1829 alineatul (1) din Codul civil, vânzătorul va returna cumpărătorului sumele de bani primite în termen de 14 zile de la primirea bunurilor. Vânzătorul nu este obligat să returneze sumele de bani primite cumpărătorului înainte ca bunurile să fie returnate vânzătorului sau în alt mod conform acordului cu cumpărătorul.
6.8 Cumpărătorul va returna prodavajicului bunurile, care nu trebuie să fie deteriorate, să nu prezinte semne de uz excesiv și să nu fie murdare sau altfel depreciate, și cu toate accesoriile complete. Clientul poate testa bunurile doar în măsura în care le-ar putea testa într-un magazin fizic. Recomandăm returnarea bunurilor în ambalajul original și nepurtat. În cazul utilizării excesive în afara testării normale, prețul de achiziție returnat poate fi redus cu costurile reale suportate pentru readucerea produsului la starea sa inițială sau cu diferența de preț la care bunurile deteriorate sunt vândute la un preț redus ca bunuri folosite. Dacă este posibil, cumpărătorul va returna, de asemenea, bunurile în ambalajul original. Cumpărătorul este responsabil față de comerciant numai pentru deprecierea valorii bunurilor care rezultă din manipularea acestora în alt mod decât este necesar pentru a se familiariza cu natura, caracteristicile și funcționalitatea bunurilor.
6.9 Dreptul la despăgubiri pentru daunele suferite de bunuri îi conferă vânzătorului dreptul de a compensa unilateral împotriva pretenției cumpărătorului de restituire a prețului de achiziție.
6.10 Dacă în oferta vânzătorului există mai multe opțiuni de livrare a bunurilor, în cazul retragerii din contract și returnării bunurilor de către cumpărător, vânzătorul va returna întotdeauna cumpărătorului suma de transport în funcție de cea mai ieftină metodă de livrare disponibilă în cadrul variantei respective. Această sumă este apoi restituită de vânzător către cumpărător, în comparație cu pretenția cumpărătorului de restituire a prețului de achiziție.
6.11 Suma de bani va fi returnată către cumpărător folosind aceeași metodă prin care a fost inițial primită de către vânzător, cu excepția cazului în care se ajunge la altă înțelegere cu cumpărătorul.
6.12 Dacă în comanda există un cadou oferit de către vânzător, cumpărătorul nu este obligat să returneze acest cadou vânzătorului în cazul retragerii din contractul de vânzare.
6.13 Vânzătorul are dreptul să se retragă din contractul de vânzare până în momentul în care marfa este preluată de către cumpărător. Acest lucru poate fi efectuat în mai multe situații, cum ar fi epuizarea stocurilor, întreruperea livrărilor de la producător sau furnizor, sau din cauza indisponibilității mărfii și altor circumstanțe create de o terță parte.
6.14 Vânzătorul are dreptul să se retragă din contractul de vânzare în cazul în care cumpărătorul nu ridică marfa comandată în timpul stabilit în magazin (în cazul plății comenzii personal în magazin) sau dacă nu plătește suma de achiziție în contul bancar al vânzătorului în timpul stabilit (în cazul plății fără numerar prin transfer bancar).
6.15 În cazul în care vânzătorul se retrage din contractul de vânzare, acesta va informa imediat cumpărătorul prin intermediul adresei de e-mail, telefonului sau altui canal de comunicare disponibil. Toate sumele de bani primite, inclusiv costurile de livrare plătite de către cumpărător, vor fi returnate imediat de către vânzător în același mod de plată sau în alt mod specificat de către cumpărător.
6.16 Cumpărătorul nu este obligat să furnizeze un motiv specific pentru retragerea din contractul de vânzare.
7. DREPTURILE DIN EXECUTAREA DEFECTUOASA
7.1 Drepturile care decurg din executarea defectuoasă sunt reglementate de dispozițiile secțiunilor 1914-1925, 2099-2117 și ale secțiunilor 2161-2174b din Legea nr. 89/2012 Coll. privind Codul civil, cu modificările ulterioare, și de Legea nr. 634/1992 Coll. privind protecția consumatorilor, cu modificările ulterioare.
7.2 Vânzătorul este răspunzător față de cumpărător că articolul este lipsit de defecte la recepție. În special, vânzătorul este răspunzător față de cumpărător că în momentul în care acesta a intrat în posesia bunului
- • bunul are proprietățile convenite de părți, iar în lipsa unor acorduri, are proprietăți pe care vânzătorul sau producătorul le-a descris sau pe care cumpărătorul le-aștepta având în vedere natura bunului și reclamele efectuate de ei,
- • bunul este potrivit scopului pentru care vânzătorul l-a menționat sau pentru care este obișnuit să fie utilizat bunul de acest tip,
- • bunul corespunde calitativ sau din punct de vedere al execuției, mostrei sau modelului convenit, dacă calitatea sau execuția au fost determinate conform mostrei sau modelului convenit,
- • bunul este în cantitatea, măsura sau greutatea corespunzătoare,
- • marfa îndeplinește cerințele prevăzute de legislația aplicabilă.
7.3 Dacă defectul se manifestă în decurs de doisprezece luni de la preluare, se consideră că bunul era defect încă de la preluare, cu excepția cazului în care natura bunului sau a defectului o exclude. Acest termen nu curge în timpul în care cumpărătorul nu poate folosi bunul, în cazul în care a reclamat în mod justificat defectul.
7.4 Dacă natura bunului sau a serviciului o permite, cumpărătorul are dreptul la verificarea sau prezentarea funcției produsului.
7.5 Dacă cumpărătorul nu a notificat defectul fără întârziere după ce ar fi putut să-l descopere printr-o inspecție promptă și cu grijă adecvată, instanța nu-i va recunoaște dreptul la defectul de executare. Dacă este vorba despre un defect ascuns, se aplică aceleași reguli, dacă defectul nu a fost notificat fără întârziere după ce cumpărătorul ar fi putut să-l descopere cu o grijă adecvată, dar nu mai târziu de două ani de la predarea bunului.
Dacă apare un defect la bun pentru care nu se poate folosi în mod obișnuit, cumpărătorul poate solicita vânzătorului dreptul de rezoluțiune a contractului din cauza defectului ("reclamație") și să ceară înlăturarea acestuia. La alegerea sa, poate solicita livrarea unui nou bun fără defect sau repararea bunului, cu excepția cazului în care metoda aleasă de înlăturare a defectului este imposibilă sau disproporționat de costisitoare în comparație cu cealaltă; acest lucru se va evalua în special având în vedere importanța defectului, valoarea pe care ar avea-o bunul fără defect și dacă celălalt mod de înlăturare a defectului poate fi realizat fără dificultăți semnificative pentru cumpărător. Vânzătorul poate refuza să înlăture defectul dacă este imposibil sau disproporționat de costisitor, în special având în vedere importanța defectului și valoarea pe care ar avea-o bunul fără defect.
7.7 Vânzătorul va înlătura defectul într-un termen rezonabil după ce acesta a fost semnalat, astfel încât să nu cauzeze cumpărătorului dificultăți semnificative, având în vedere natura bunului și scopul pentru care cumpărătorul a achiziționat bunul. Pentru înlăturarea defectului, vânzătorul va prelua bunul pe cheltuiala sa. Dacă este necesară demontarea bunului, al cărui montaj a fost realizat conform naturii și scopului său înainte ca defectul să apară, vânzătorul va efectua demontarea bunului defect și montarea bunului reparat sau nou, sau va suporta costurile asociate cu aceasta.
7.8 Cumpărătorul poate solicita o reducere rezonabilă a prețului sau poate rezilia contractul de achiziție în următoarele cazuri:
- • Vânzătorul a refuzat să înlăture defectul sau nu l-a înlăturat conform clauzei 7.8 din termenii și condițiile contractuale,
- • Defectul se manifestă repetat,
- • Defectul constituie o încălcare esențială a contractului de achiziție, sau
- • Din declarațiile vânzătorului sau din circumstanțe este evident că defectul nu va fi înlăturat într-un termen rezonabil sau fără dificultăți semnificative pentru cumpărător.
7.9 Atât timp cât cumpărătorul nu exercită dreptul la reducerea prețului de achiziție sau nu reziliază contractul, vânzătorul poate furniza ceea ce lipsește sau poate înlătura viciul juridic. Alte defecte pot fi remediate de către vânzător la alegerea sa, fie prin repararea bunului, fie prin furnizarea unui nou bun; această alegere nu trebuie să impună cumpărătorului costuri excesive.
7.10 Cumpărătorul nu poate exercita dreptul la înlăturarea viciilor de conformitate în cazul în care la momentul predării bunului, cunoștea despre viciu sau l-a provocat singur.
7.11 Vânzătorul este obligat să primească reclamația la adresa locației de desfășurare a activității comerciale sau la sediul și locul de desfășurare a activității comerciale, dacă natura și tipul bunului permit acest lucru.
7.12 Prin drepturile privind responsabilitatea pentru defectele bunurilor, cumpărătorul poate face reclamații la locul de desfășurare a activității comerciale sau poate trimite prin poștă la adresa acestei locații: ArmaPro s.r.o, Husova 1955, 53003 Pardubice. De asemenea, poate contacta telefonic la numărul 469 811 656 sau prin e-mail la adresa defecte@airsoftpro.ro.
La bunuri, cumpărătorul va atașa documentul de vânzare. La expedierea prin poștă, va include și o scrisoare de însoțire cu descrierea problemei și adresa completă la care trebuie trimis bunul după remediere.
7.13 Reclamațiile, inclusiv remedierea defectului, trebuie să fie soluționate și cumpărătorul trebuie informat în acest sens în termen de maximum treizeci (30) de zile de la data înregistrării reclamației, în cazul în care nu se ajunge la un acord între vânzător și cumpărător pentru un termen mai lung.
7.14 După expirarea fără succes a termenului conform art. 7.13 din condițiile contractuale, cumpărătorul poate rezilia contractul de achiziție sau poate solicita o reducere rezonabilă de preț.
7.15 Vânzătorul este obligat să furnizeze cumpărătorului o confirmare a datei și modului de soluționare a reclamației, inclusiv confirmarea efectuării reparației și durata acesteia, sau o justificare scrisă a respingerii reclamației.
8. SOLUȚIONAREA EXTRAJUDICIARĂ A LITIGIILOR
8.1 Disputele reciproce dintre vânzător și cumpărător sunt soluționate de instanțele generale.
8.2 Conform Legii nr. 634/1992, privind protecția consumatorului, în forma sa actuală, cumpărătorul are dreptul la soluționarea în afara instanței a litigiilor de consum rezultate din contractul de vânzare. Subiectul autorizat să soluționeze litigiile în afara instanței este Inspectoratul de Stat pentru Controlul Comercial (abreviat ISC), la adresa Strada Ștěpánská 567/15, 120 00, Praga 2 - Nové Město. Cum să procedați în cazul soluționării în afara instanței a litigiilor de consum, inclusiv posibilitatea depunerii unei reclamații, găsiți pe site-ul web https://www.coi.cz/ și https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
8.3 Ajutorul în cazul soluționării în afara instanței a litigiilor transfrontaliere de consum este asigurat de Centrul European de Informare pentru Consumatori din Republica Cehă (abreviat CEIC Cehia). Adresa de contact a CEIC Cehia este Strada Ștěpánská 567/15, 120 00 Praga 2 - Nové Město. Ghiduri și informații despre piețele individuale, inclusiv platforma pentru soluționarea litigiilor în afara instanței de consum, pot fi găsite pe site-urile web https://evropskyspotrebitel.cz/ și https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/.
9. RECENZII PRODUSELOR
Toate recenziile de la produse sunt furnizate de „cliștii verificați”, adică clienții care au achiziționat produsul respectiv de pe site-ul AirsoftPro.cz (https://airsoftpro.cz/).
Fiecare client care a cumpărat de la noi are posibilitatea de a evalua produsele pe care le-a primit, doar prin intermediul linkurilor către produsele specifice, care îi sunt trimise pe email, la 15 zile după încheierea contractului de cumpărare.
Evaluarea poate fi sub formă de text sau doar prin acordarea de stele, de la una la cinci. Evaluarea finală este media matematică a tuturor evaluărilor colectate, exprimată în procente.
Înainte de finalizarea comenzii, clientul poate alege dacă dorește să trimită evaluări pentru produsele și serviciile magazinului prin intermediul portalului Heureka.cz. Aceste recenzii sunt afișate pe pagina principală a magazinului online.
De asemenea, acestea sunt doar recenzii verificate de la clienți care au achiziționat de pe site-ul AirsoftPro.ro (https://airsoftpro.ro/), prin trimiterea unui email de către portalul Heureka.cz pentru achiziția efectuată, cu un link individual pentru achiziția respectivă.
10. ALTE DREPTURI ȘI OBLIGAȚII ALE PĂRȚILOR CONTRACTANTE
10.1 Cumpărătorul dobândește proprietatea asupra produsului prin plata întregii sume de achiziție.
10.2 Vânzătorul nu este legat de nicio cod de conduită în raport cu cumpărătorul conform prevederilor articolului 1820 alineatul 1 litera n) din Codul civil.
10.3 Soluționarea reclamațiilor consumatorilor este asigurată de vânzător prin intermediul poștei electronice. Reclamațiile pot fi trimise la adresa de e-mail a vânzătorului (shop@airsoftpro.ro). Informațiile despre soluționarea reclamațiilor ale cumpărătorului vor fi trimise de către vânzător la adresa de e-mail a acestuia. Vânzătorul nu acceptă nicio amendare sau abatere în comanda, cu excepția schimbării adresei de livrare sau a contactului telefonic. Toate cererile nespecifice trebuie discutate în prealabil și aprobate în scris de către vânzător.
10.4 Vânzătorul nu acceptă nicio amendare sau abatere în comanda, cu excepția solicitării de a trimite la o altă adresă sau alt contact telefonic. Toate cererile nespecifice trebuie discutate în prealabil și aprobate în scris de către vânzător.
10.5 Prin aceasta, cumpărătorul își asumă riscul modificării circumstanțelor în sensul articolului 1765 alineatul 2 din Codul civil.
10.6 Datele tehnice prezentate aici sunt bazate pe informațiile furnizate de producători și au un caracter pur orientativ. Producătorul sau importatorul își rezervă dreptul de a face eventuale abateri.
10.7 Vânzătorul are dreptul de a vinde bunuri pe baza unei autorizații comerciale. Controlul comercial este efectuat de către autoritatea competentă în cadrul competențelor sale. Supravegherea în domeniul protecției datelor cu caracter personal este efectuată de către Autoritatea pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal. Inspectoratul Comercial Ceh efectuează, în limitele stabilite, printre altele, supravegherea respectării Legii nr. 634/1992 privind protecția consumatorilor, în forma sa actualizată.
11. PROTECȚIA DATELOR PERSONALE
Obligația sa de informare față de cumpărător în conformitate cu articolul 13 din Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) (denumit în continuare „GDPR”), care se referă la prelucrarea datelor cu caracter personal ale cumpărătorului în scopul executării contractului de vânzare, în scopul negocierii contractului de vânzare și în scopul îndeplinirii obligațiilor legale de interes public ale vânzătorului, este îndeplinită de către vânzător prin intermediul unui document special.
12. DISPOZIȚII FINALE
12.1 Convențiile rezultate din acești termeni și condiții comerciale și contractele de vânzare încheiate conform acestora între cumpărător și vânzător, în cazul implicării unui subiect străin, sunt supuse legilor Republicii Cehe. Cu toate acestea, drepturile cumpărătorului conform Regulamentului (UE) nr. 593/2008 al Parlamentului European și al Consiliului privind legea aplicabilă obligațiilor contractuale (Roma I) nu sunt afectate.
12.2 În cazul unei forțe majoră sau a altor defecțiuni ale magazinului online, vânzătorul nu este responsabil pentru imposibilitatea de a onora comanda.
12.3 În contractul de vânzare pot fi stabilite clauze contractuale care, în acest caz, au prioritate față de prevederile acestor termeni și condiții comerciale.
12.4 Vânzător își rezervă dreptul de a modifica sau completa acești termeni și condiții comerciale. Cu toate acestea, această prevedere nu afectează drepturile și obligațiile conform versiunii anterioare a termenilor și condițiilor generale.
12.5 Contractul de vânzare, inclusiv termenii și condițiile comerciale, este arhivat de către vânzător în format electronic și nu este accesibil.
12.6 Anexa la termenii și condițiile comerciale este formularul model pentru retragerea din contractul de vânzare.
12.7 Datele de contact ale vânzătorului: sediul social: ArmaPro s.r.o., Bartoňova 925, 53012 Pardubice, adresa punctului de lucru: Husova 1955, Pardubice, adresa de e-mail: shop@airsoftpro.ro, telefon 469 811 414. Vânzătorul nu furnizează alt mijloc de comunicare online.
În Pardubice, 6.1.2023
13. Reclamațiile
13.1 Această procedură de reclamații este parte integrantă a termenilor și condițiilor generale ale magazinului online https://airsoftpro.cz/ și definește condițiile de bază și modul de reclamație a produselor defecte de către cumpărător.
Această procedură de reclamații se bazează pe prevederile Legii nr. 89/2012, Codul Civil, în forma sa actualizată, și a Legii nr. 634/1992, privind protecția consumatorilor. Această procedură de reclamații stabilește relația dintre vânzător și cumpărător - o persoană fizică, care nu este întreprinzător și care încheie contractul exclusiv în afara cadrului activității sale comerciale sau al exercitării independente a unei ocupații.
13.2 Cumpărătorul este obligat să se familiarizeze cu termenii și condițiile generale și cu procedura de reclamații, înainte de a comanda produsele, dar cel târziu se va familiariza cu acestea înainte de a trimite comanda în magazinul online https://airsoftpro.ro/, când cumpărătorul confirmă că este de acord cu înțelegerea și familiarizarea cu ele prin bifarea casetei corespunzătoare în timpul creării comenzii în sine. Fără bifarea acestei casete, nu este posibilă trimiterea comenzii de către cumpărător.
13.3 Încheierea contractului de achiziție și preluarea bunurilor de către cumpărător se consideră un acord cu procedura de reclamații și termenii și condițiile generale.
13.4 Cumpărătorul este obligat să demonstreze achiziția bunurilor din magazinul online https://airsoftpro.ro/, în special prin documentul fiscal emis de către vânzător.
13.5 Pentru a accelera procesul de reclamații, cumpărătorul poate descrie defectele produsului și poate alege modalitatea de soluționare a reclamației.
13.6 Dacă comanda este divizată sau conține mai multe părți (sau bunuri) livrate în intervale de timp, termenul pentru exercitarea dreptului de retragere din contract începe să curgă de la primirea ultimei părți (bunuri). Retragerea din contract trebuie trimisă vânzătorului în acest termen (cel târziu în 14 zile de la primirea ultimei părți sau a bunurilor comandate).
13.7 Vânzătorul îi răspunde cumpărătorului că bunul nu prezintă defecte la momentul preluării. În special, vânzătorul îi răspunde cumpărătorului că, la momentul în care acesta a preluat bunul:
- • bunul are caracteristicile convenite de părți, iar în lipsa unor înțelegeri specifice, prezintă caracteristici pe care vânzătorul sau producătorul le-a descris sau pe care cumpărătorul le-aștepta în funcție de natura bunului și de publicitatea făcută de aceștia,
- • bunul este potrivit scopului declarat de vânzător pentru utilizarea sa sau scopului pentru care bunul de acest tip este obișnuit să fie folosit,
- • bunul corespunde calității sau execuției conforme cu modelul sau eșantionul convenit, dacă calitatea sau execuția au fost stabilite conform unui model sau eșantion convenit,
- • bunul este furnizat în cantitatea, măsura sau greutatea convenite,
- • bunul respectă cerințele legale.
13.8 Dacă viciul apare în termen de doisprezece luni de la preluarea bunului, se consideră că bunul era viciat deja la momentul preluării.
13.9 Vânzătorul este obligat să accepte reclamația la sediul de operare sau la sediul și locul de desfășurare a afacerii, dacă natura bunului permite acest lucru. Adresa pentru primirea reclamației este: ArmaPro s.r.o, Husova 1955, Pardubice, 53003. Republica Cehă.
13.10 Vânzătorul va informa cumpărătorul în scris despre primirea bunului pentru reclamație și despre rezultatul reclamației.
13.11 Prezentul regulament de reclamații reglementează reclamațiile pentru defectele apărute la bunuri în termen de douăzeci și patru (24) de luni de la preluare.
13.12 Dacă vânzătorul nu înlătură defectul la timp sau refuză să îl înlăture, cumpărătorul poate solicita o reducere a prețului de achiziție sau poate rezilia contractul de achiziție.
13.13 Cumpărătorul are dreptul să își facă valabil dreptul de a reclama un defect care apare la bunuri în termen de douăzeci și patru (24) de luni de la preluare. În cazul în care nu este vorba de bunuri cu o dată de expirare specificată, în acest caz, termenul se scurtează la data de expirare specificată pe ambalaj.
13.14 Dacă cumpărătorul solicită acest lucru, vânzătorul îi va confirma în scris, în ce măsură și pe ce perioadă durează obligațiile sale în caz de îndeplinire defectuoasă. Vânzătorul are obligații din îndeplinirea defectuoasă cel puțin în măsura în care durează obligațiile din îndeplinirea defectuoasă ale producătorului.
13.15 Dacă este necesar, vânzătorul va explica în confirmare într-un mod clar conținutul, domeniul de aplicare, condițiile și durata responsabilității sale, precum și modul în care pot fi exercitate drepturile derivate din aceasta. În confirmare, vânzătorul va menționa, de asemenea, că celelalte drepturi ale cumpărătorului care decurg din achiziție nu sunt afectate. Nerespectarea acestor obligații nu afectează valabilitatea confirmării.
Acest regulament de reclamații intră în vigoare la 6.1.2023.